21 Aralık 2007 Cuma

PORSELEN DEMLİK ÇAY TARİFLERİ ETKİNLİĞİ-8

PORSELEN DEMLİK ÇAY TARİFLERİ ETKİNLİĞİ-8
BU HAFTA EVSAHİBİMİZ http//keskinlininmutfagi.blogcu.com ARKADAŞIMIZ
BEN DE AŞAĞIDAKİ TARİFLE KATILIYORUM.
EVSAHİBİ ARKADAŞIMIZ VE TÜM KATILIMCI ARKADAŞLARIMIZA KOLAYLIKLAR DİLİYORUM.



ŞEKERPARE



Malzeme

3,5 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
2 kahve fincanı irmik
125 gr. oda sıcaklığında margarin
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
üzeri için badem


Şurubu için Malzeme

6 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
yarım liman suyu


Yapılışı

Önce şurubunu hazırlayıp soğumaya bırakalım.

Hamur malzemesinin badem dışında hepsini karıştırıp iyice yoğuralım, üzerine nemli bez örtüm 15 dk dinlendirelim.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarladıktan sonra yuvarlak yassı şekiller verip yağlanmış tepsiye aralıklı dizelim. Ortalarına birer adet badem batıralım.

Önceden 175 derecede ısıttığımız fırında pişirelim. Şekerpareleri fırından çıkarır çıkarmaz soğuk şurubu üzerine kepçeyle yavaş yavaş boşaltalım.

Şurubu çekip de soğuyunca servis yapabiliriz.

Afiyet Olsun.

2 yorum:

keskinli dedi ki...

BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN
ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

TARIFIN 66.SIRADA YERINI ALDI GELIP BAKA BILIRSIN SEVGILER

HAYIRLI BAYRAMLAR DILERIM

busem dedi ki...

Şekerpareler harika görünüyor. Kızımın en sevdiği tatlı. Ellerin dert görmesin. Hoşçakal.