13 Şubat 2008 Çarşamba

14 ŞUBAT İÇİN ETKİNLİK

PORSELEN DEMLİK AİLESİ OLARAK 14 ŞUBAT ETKİNLİĞİNE KATILMAMIZ İÇİN ÇAĞRIDA BULUNAN http://birdemliksohbet.blogspot.com/ CANIM ARKADAŞIM SEVİL'E ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. BEN DE SEVGİLİ EŞİM İÇİN YAPTIĞIM BU ÇÖREKLE KATILIYORUM

HAŞHAŞLI ÇÖREK








Malzemesi ve Yapılışı:

1 yemek kaşığı kuru maya, 1 tatlı kaşığı toz şeker ve 1 su bardağı ılık süt ile kabartılır. 1 tatlı kaşığı tuz, su, un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır. Miktarı isteye göre ayarlanır. Ben 6-7 bardak un ile yapıyorum bir tepsi oluyor.

Hamur 4'e ayrılır her biri sıvı yağ ile açılır üzerine haşhaş ezmesi sürülür burgu şeklinde katlanır, istediğiniz büyüklükte kesilir. Parçalar yağlanmış tepsiye sıkışık bir şekilde yerleştirilir yumurta sarısı sürülür, üzerine çörek otu veya susam ekilerek 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

Hiç yorum yok: